.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گلستان؛ استان سبز در گازرسانی

مدیرعامل گاز گلستان گفت: با گاز دار شدن تنها شهر مرزی، تمامی شهرهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار و منطقه در امر گاز رسانی به شهرها به استان سبز مفتخر شد.
به گزارش شمال نیوز رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با گازرسانی به 180 روستا و صنایع مسیرخط نیز فراهم شد.

به گفته وی، در سه سفر رئیس جمهوری به استان سرسبز گلستان پروژه های مهم گازرسانی در سطح استان مصوب شد که نقش برجسته ای در راستای توسعه گازرسانی در منطقه و محرومیت زدایی داشته و دارد.

سنگدوینی در خصوص مصوبات سفر اول دولت یادآور شد: در سفر اول هیئت دولت به استان دو پروژه مهم کوهستانی و صعب العبور شامل گازرسانی به شهر مرزی مراوه تپه و 48 روستای مجموعه دوزین شهرستان مینودشت مصوب شد و سریعاً توانستیم مقدمات انجام کار را مهیا کرده، پیمانکار مجری انتخاب شد و عملیات گاز رسانی را آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: گاز رسانی به شهر مرزی مراوه تپه در 4 فاز طراحی شده بود و در نهایت پس از اجرای 80 کیلومتر خط انتقال و حدود 50 کیلومتر شبکه داخلی وهمچنین صرف هزینه ای بالغ بر 230 میلیارد ریال با تلاش مجموعه گاز گلستان و همکاری خوب مسئولان استان و منطقه این پروژه مهم در دهه مبارک فجر سال 89 مورد بهره بر داری قرار گرفت و افزون بر 6 هزار نفر از جمعیت این شهر مرزی از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

مدیر عامل شرکت گاز گلستان در خصوص گاز رسانی به 48 روستای مجموعه دوزین نیز گفت: گاز رسانی به مجموعه دوزین همزمان با اجرای عملیات گاز رسانی به مراوه تپه آغاز شد که در حال حاضر این پروژه نیز در مجموع 72 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در همین رابطه تاکنون تعداد 27 روستا از 48 روستای دوزین از نعمت گاز برخوردار شده اند و بقیه روستاها نیز در مرحله اجرایی قرار دارد.

وی در ارتباط با مصوبات سفر دوم دولت به استان گلستان افزود: در مرحله دوم سفرهای دولت نیز دو طرح مهم شامل گازرسانی به روستاهای حاشیه جنگل تا فاصله 15 کیلومتر از خط انتقال و همچنین گازرسانی به شهرکها و نواحی صنعتی با برآورد بودجه ای در حدود 590 میلیارد ریال مصوب شد که برابر برنامه عملیات آن در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان ادامه داد: خوشبختانه با تلاش کارکنان گاز گلستان پروژه اولی در حال حاضر با 78 درصد پیشرفت و پروژه دوم نیز که گاز رسانی به شهرکها و نواحی صنعتی است، با 72 درصد پیشرفت در حال انجام است.

سنگدوینی همچنین در تشریح مصوبات سفر سوم دولت گفت: سفر سوم دولت از سفرهای قبلی پربارتر بود و در این سفر 4 پروژه مهم شامل گازرسانی به 100 روستای شرق استان، اجرای خط انتقال پتروشیمی و شهرک صنعتی اترک، اجرای خط تقویتی جاده قدیم گرگان - کردکوی و همچنین احداث ساختمانهای اداری و پست امداد با برآورد بودجه ای در حدود 570 میلیارد ریال مورد توجه قرار گرفت.

وی تاکید کرد: تاکنون سه مصوبه سفر سوم اجرایی شده و فقط گاز رسانی به پتروشیمی با عنایت به اینکه طراحی اولیه آن انجام شده ولی به دلیل عدم عقد قرارداد و پیگیری مدیران پتروشیمی تاکنون اجرایی نشده است و این شرکت هیچ مشکلی در این زمینه ندارد.

سنگدوینی در خصوص جزئیات مصوبات سفر سوم دولت نیز افزود: گازرسانی به 100 روستای شرق گلستان با برآورد بودجه ای در حدود 350 میلیارد ریال طبق برنامه زمانی آغاز شد و هم اکنون حدود 21 روستا در مرحله اجرایی و 25 روستا در مرحله طراحی است و بقیه نیز تا پایان سال 92 گازدار خواهند شد.

وی گفت: سایر مصوبات سفر سوم نیز به جز پروژه پتروشیمی اجرایی شده بطوریکه پروژه خط تقویتی جاده قدیم گرگان - کردکوی با 3 درصد پیشرفت و همچنین احداث ساختمانهای اداری و پست امداد نیز با 10 درصد پیشرفت در حال اجراست.

سنگدوینی افزود: امید واریم مسئولان پتروشیمی استان هر چه سریعتر برای عقد قرارداد و امورات مربوطه اقدام کنند تا گاز رسانی به بزرگترین پروژه صنعتی استان انجام شود و بیش از پیش شاهد رشد و توسعه استان باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان، اجرای درست، سریع و مطلوب مصوبات سفرهای استانی برابر برنامه زمانی را گام موثری در راستای محرومیت زدایی، عدالت محوری و توسعه چرخه اقتصادی استان و کشور دانست.

355 هزار مشترک گاز در گلستان وجود دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.011 seconds.